2010年2月28日日曜日

What a Wonderful World


最近は描いてないが、暇なときスケッチブックに Calligraphy を描く。
いわゆる暇つぶしだ。
そこら辺にあるCDの歌詞を描いて見たり、適当である。
もちろん、好きな曲でなければ気も乗らないし、楽しくないから曲は良い曲を選ぶ。
私は、ルイ・アームストロングのこの素晴らしき世界という曲が大好き。
詩の中味も良いから、よく描く曲でもある。

What a Wonderful World
by Bob Thiele, George David Weiss, and George Douglas

I see trees of green, red roses too
I see them bloom, for me and you
And I think to myself, what a wonderful world

木々の緑、赤いバラ
私やあなたのために咲いている。
そして、私は思う なんて素晴らしい世界なんだろう

I see skies of blue, and clouds of white
The bright blessed day, dark sacred night
And I think to myself, what a wonderful world

青い空、まっ白な雲
日の光り、神聖な夜
そして、私は思う なんて素晴らしい世界なんだろう

The colors of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces, of people going by
I see friends shaking hands, sayin' "how do you do?"
They're really sayin' "I love you"

空にかかる美しい七色の虹
道行く人々の顔も照らしてている
友だちが手を握り、あいあいさつをしている
彼らは「愛してる」と語り合っている

I hear babies cryin', I watch them grow
They'll learn much more, than I'll ever know
And I think to myself, what a wonderful world

赤ん坊の泣き声を耳にし、やがて彼らは育っていく
きっと、多くの事を学ぶだろう
そして、私は思う なんて素晴らしい世界なんだろう

Yes I think to myself, what a wonderful world
Oh yeah

私は思う なんて素晴らしい世界なんだろう
Oh yeah


0 件のコメント:

コメントを投稿